I Schweiz

Hallå!
Japp, det stämmer. Jag har satt min fot i Schweiz för första gången i mitt liv. Och just nu befinner jag mig i en lägenhet i Verbier i Schweiz. Varför kanske någon undrar? Jo för att jag efter nyår då jag var barnvakt åt en familjs barn på Storhogna fick erbjudandet att få följa med dem hit till Schweiz och vara barnflicka. Vem säger nej åt något sådant, inte jag iallafall. Så nu har jag varit här i 3 dagar och ska vara här i 12 dagar till. Sedan åker jag tillbaka till Stockholm och stannar där tills på måndagen. För att umgås med bästa systern. Men efter det har det blivit dags för mig att åka tillbaka hem till Östersund och pussa på min Stefan igen. Och dessutom hinna ha påsklov innan jag ska bege mig tillbaka in i skolans lokaler. SKÖNT!
 
Här nere är det iallafall helt galet fint. Alla bergstoppar med snö på som omringar den lilla byn och alla mysiga trä-och stenhus är helt underbara. Sedan är det inte helt fel att ha världens finaste utsikt från lägenheten. Ska ta en bild någon dag så jag kan visa den för er. Dessutom får jag passa två supersöta barn och äta god mat, så jag har det rätt bra kan man säga! Det här är verkligen ett äventyr och en upplevelse som jag sent kommer att glömma.  
 
Just nu ligger jag i min sköna dubbelsäng och chillar och ska snart kolla på Sofas änglar. Om någon undrade alltså.
 
Hoppas det är bra hemma i Sverige.
 
Just ja, glömde att berätta, men jag har faktiskt hunnit öppna en butik här nere, tänkte att det var lika bra!
Såhär ser alltså en liten del av min värld ut just för tillfället.
 
Puss /Lise.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0